2016-04-04 - Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. -

A világ legjelentősebb technológiai kiállításain szerepelt sikeresen a magyar startup

Beach EggA világ egyik legjelentősebb infokommunikációs technológiai kiállításán, a hannoveri CeBIT-en, valamint a vele egy időben megrendezett, egyik legnagyobb interaktív technológiai fesztiválján, az austini South by Southwesten (SXSW) is sikerrel szerepeltek a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programján keresztül kiutazó magyar startupok. A Széchenyi Tőkealap kiterjedt cégportfóliójába tartozó Virgo egy-egy termékével mindkét eseményen részt vett, komoly figyelmet irányítva egyedi fejlesztéseire.

Austinban 6 magyar startup mutatkozott be. Amellett, hogy a szakmától rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptak, konkrét együttműködéseket is elindíthattak többek között nemzetközi mentorokkal, gyártókkal és potenciális szakmai partnerekkel. A több ezer látogatót vonzó austini startup expón való szereplés önmagában is kiváló lehetőség, a helyi International Accelerator nevű startup mentorcéggel kötött megállapodás keretében azonban a magyar csapatok amerikai befektetők és tanácsadók előtt is prezentálhattak. A Virgo az Apptalk.ninja nevű, mobil applikációk kommunikációját segítő fejlesztését mutatta be, amelyről korábbi bejegyzésünkben lehet többet olvasni.

A hannoveri, közel 50 éves CeBIT-en több mint 250 startup mutathatta be innovatív vagy akár forradalmi termékét, prototípusát. Idén elsősorban a drónok, a virtuális valósághoz kapcsolódó fejlesztések, az Internet of Things (IoT), a különféle adatkezelési, illetve marketing megoldások kerültek a kiállítás középpontjába. A rendezvényen bemutatott technológiai újítások minden évben több százezer érdeklődőt vonzanak a kiállításra, akik között komoly befektetőket is találhatunk.

A magyar nemzeti standon 11 cég képviselte magát, többek között személyvédelemmel, vállalkozásfejlesztési- és játékszoftverekkel vagy elektronikus aláírással foglalkozó kis- és középvállalkozások, ezen kívül három innovatív cég (köztük a Virgo) mutathatta be termékeit a külön számukra kialakított pavilonokban. Az MNKH tájékoztatása szerint a magyar kiállítók iránt nagy volt az érdeklődés, folyamatosak voltak a megkeresések és a tárgyalások, ráadásul számos partneri együttműködés előkészítése is sor került.

A Virgo Beachegg névre keresztelt IoT találmány korábban már több európai, ázsiai partner figyelmét is felkeltette, a CeBIT-en pedig további jelentős befektetői és viszonteladói érdeklődés övezte. A termék a nevét alakjáról, illetve célpiacáról kapta. A fejlesztők a tojás formájú high-tech mobil széfet elsősorban a strandlopások elleni megoldásként kívánják értékesíteni. A hat liter űrtartalmú designtárgy a strandolók parton hagyott értékeinek megőrzését hivatott biztosítani.

A tojásban mozgásérzékelő szenzorokat, SIM kártyát és egy GPS-eszközt helyeztek el, továbbá egy 250 hatósugarú, bluetoothon keresztül jelzéseket fogadó, vízálló karkötő is tartozik az eszközhöz. Ha a Beachegget megmozdítják, a szenzorok érzékelik, és miközben hangos sípolással jelez a riasztórendszer, a karkötőt viselő tulajdonos is jelzéseket kap a mozgásról. A GPS-vevőnek köszönhetően a széf koordinátái akár méterre pontosan is meghatározhatók, ráadásul a Beachegg applikációval a tárgy mozgása élőben is nyomon követhető.

A Virgo fejlesztőinek célközönségei a strand- és hotelüzemeltető vállalatok lesznek, akiktől kiegészítő biztonsági szolgáltatásként lehet bérelni a tojást és a hozzá tartozó karkötőt. Így pedig az értékek elmozdításáról nem csak a tulajdonosok kapnak értesítést, de az alkalmazáson keresztül a szálloda biztonsági szolgálata is egyszerre tudja figyelni valamennyi kibérelt széfet. A Beacheggből egyelőre két prototípus létezik, a cég pedig azon dolgozik, hogy év végig, de legkésőbb egy éven belül már hozzáférhető legyen a biztonsági termék B2B (hotelek, resortok) és B2C verzióban is partnereik és saját webshopjuk révén. Ennek egyik tervezett eleme egy Kickstarter-kampány lesz. A csapat a CeBIT-en elmondta, hogy az érdeklődést már most nehéz kezelni.

Az SZTA büszke arra, hogy több IT befektetése is szép nemzetközi sikereket ért el. A ShiwaForce több termékével is képes volt magára irányítani a nemzetközi figyelmet. Egyrészt a Karma Platformmal nyűgözték le a szakmát egy New York-i kiállításon, másrészt a Scrum Pokerrel lettek abszolút győztesek egy nemzetközi fejlesztőversenyen. Az SZTA exitált cégei közül a mobilplatform-fejlesztői piac ígéretes, értékteremtő szereplőjeként számon tartott Mobilengine nemzetközi eredményeinek köszönhetően immáron Bostonból szervezi tevékenységét.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!